7 Tips tegen Niet Kunnen Slapen? Slapeloosheid of Slaapproblemen Oplossen?

Slaap problemen komen kom je veel tegen, vooral in de Verenigde Staten. Of het nu gerelateerd aan stress, angst, pijn of chemische prikkels, meer dan een derde van de Amerikaanse volwassenen krijgt minder dan zeven uur slaap per nacht. Veel grijpen naar farmaceutische slaapmiddelen, maar deze hebben verslavende eigenschappen en kunnen hun werkzaamheid verliezen.

De Nationale Slaap Stichting heeft een enquête afgenomen die toonde dat 38% van de mannen en 48% van de vrouwen één of andere vorm van slaapstoornis hebben. Er zijn een aantal natuurlijke manieren om mensen te helpen sneller in slaap te laten vallen en slapen het slapen beter onder controle te hebben. Sommige van deze manieren hebben wat discipline nodig, maar het eindresultaat is zeker de moeite waard. Mensen zijn productiever na een goede nachtrust en zullen gezonder en gelukkiger zijn als ze dit kunnen bereiken en leren hoe je natuurlijk een goede nachtrust kan krijgen.

Hoe krijg je natuurlijk een goede nachtrust?

Een schema

Lichamen nemen een interne klok aan, zolang dat mogelijk is. Wanneer een persoon consequent naar bed gaat en wakker wordt op dezelfde tijd, zal het lichaam aanpassen en gewend raken aan een bepaalde bedtijd. Het zal verwachten om te gaan slapen op een bepaald moment en hiervoor klaar voor zijn, verlangend om een goede nachtrust te krijgen.
Echter, storingen in een vaste cyclus zullen gevolgen hebben. Veel mensen hebben een ander weekend schema. Ze kunnen versteld staan waarom ze moe ze zijn op een zaterdag ochtend na een late avond. Zelfs al hebben ze hun acht uur slaap gehad. Het lichaam van de klok is verstoord en heeft problemen met aanpassen. Het kost discipline, maar mensen met slaapstoornissen moet proberen om zeven dagen per week hetzelfde schema te behouden.

Meditatie / Ademhalingsoefeningen

Meditatie kan een zeer breed begrip zijn. Sommige denken aan een yoga mat, gekruiste benen en vingers in vormen van kringen, terwijl anderen aan tai chi of yoga. Echter, meditatie kan zo simpel zijn als gefocust ademen en je gedachten toelaten om naar een rustplek te gaan. Voor sommigen zal dat een warm strand zijn, terwijl anderen zich voorstellen bij openhaard te zitten in een berghut.
De sleutel is het nabootsen van een ontspannen toestand. Langzame, stabiele middenrif ademhalingen zullen je helpen om je hartslag te verlagen en een bioritme vaststellen die overeenkomt met dat van een ontspannen persoon. Voor de meeste is het nabootsen van acties van een ontspannen persoon genoeg om hun lichaam te overtuigen dat ze ontspannen zijn.

Warm bad of een Hot Tub

15 minuten liggen in een warm bad of een hot tube heeft een prachtig effect op het induceren van slaap. Men kan zelfs ontspanningstechnieken testen met deze activiteit om het effect te versterken. Een deel van de verbetering van de slaap komt uit ontspanning, maar er is wetenschap achter deze oefeningen.

Een grote daling in de lichaamstemperatuur na het naar bed gaan zal een dieper en meer ontspannen toestand van de slaap geven. Er zijn wel twee verschillende manieren met betrekking tot de timing.
Sommige studies tonen aan dat een warm bad onmiddellijk moet worden genomen voor het slapen gaan. De enige activiteit na het eruit gaan is afdrogen. Een andere studie toonde aan dat in bad gaan ongeveer 90 minuten voordat je naar bed gaat moet gebeuren, want dat zal een interne thermostaat tot een lagere lichaamstemperatuur leiden. De beste aanpak is om ze allebei te proberen om te zien welke tot betere resultaten bij jou .

Een warme douche kan ook worden toegepast, maar zal niet hetzelfde effect hebben. De lichaamstemperatuur stijgt niet genoeg, doordat het niet genoeg in aanraking komt met het hete water. Dus kan de lichaamstempratuur niet genoeg dalen.

Slaap in een Koele Kamer

Een warme kamer is niet bevorderlijk voor een goede nachtrust. Bijvoorbeeld, denk maar aan een warme zomeravond en hoe moeilijk het is om in slaap te vallen. Voor een toelichting over de reden waarom een koele kamer beter helpt met slapen, hebben betrekking op het voorafgaande punt. Een koele kamer zal helpen om je lichaamstemperatuur te verlagen en het helpen met een diepe slaap.
Vermijd alcohol dichtbij Bedtijd

Dit lijkt onlogisch voor de meeste mensen. Immers, alcohol is een kalmeringsmiddel en maakt mensen moe voelen. Het lijkt op het perfect middel om iemand te helpen met in slaap vallen.
Ja, een drankje of twee helpen de meeste mensen in slaap vallen. Echter, de alcohol verandert het slaappatroon. Het laat je niet toe om tot een diepe REM-slaap te komen. Het is een ondiep slaap patroon dat een persoon het gevoel zal geven, alsof ze geen goede nachtrust hebben gehad. Dus een goede reden, omdat alcohol-geïnduceerde slaap patronen niet gezond zijn.

Sporten – Maar niet te laat!

Hoe beter een lichaam functioneert, hoe beter het werkt. Met maar 20 of 30 minuten lichaamsbeweging per dag, zal het lichaam beter functioneren. Het zal ook hunkeren naar slaap om de spieren die zijn afgebroken tijdens het sporten op te laden.

Laat sporten zal niet het gewenste effect hebben. Sporten stimuleert het lichaam en geest en groepen spieren en organen in volle energie. Ze zullen tijd nodig hebben om te kalmeren, alvorens men gemakkelijk in slaap kan vallen.

Minder in Cafeïne

Dit lijkt vanzelfsprekend, maar veel mensen zijn zich niet bewust hoe groot de impact van cafeïne kan hebben op het slaappatroon. Verschillende instanties reageren op cafeïne op verschillende manieren. Dus er is geen vaste regel over hoe het slaappatroon zal worden beïnvloed op basis van hoeveel en op welk bepaald moment cafeïne wordt ingenomen.

Sommige mensen kunnen hun cafeïne laat in de nacht hebben en dit heeft geen invloed op hun slaappatroon. Anderen zullen moeite hebben om te slapen als ze cafeïne houdende dranken drinken na de middag. De beste aanpak is om rekening te houden met je eigen inname van cafeïne. Als een persoon met slapeloosheid kwesties, zou ik minderen in cafeïne gebruik, met name in de middag en ’s nachts. Let op wat voor effect dit heeft op je slaap en pas zo nodig aan.

Video: Slaapproblemen – Alles over slecht slapen

Een reactie plaatsen